sunnuntai 5. toukokuuta 2013

Thailand part 2

Sunnuntain kunniaksi toinen osa Thaimaan reissusta. Kuvailtiin kyllä oikeasti nyt tosi vähän. Kamerat vietti paljon aikaa hotellihuoneessa sillä välin kun me itse oltiin ulkona auringosta nauttimassa. Tulisi nyt tännekin taas ihanan lämmin kesä ja mieluiten pian.

Tässä ollaan Helsinki-Vantaan kentällä Amsterdamin lentoa odottelemassa. Siinä oli hyvä hetki pistää viimeiset päivitykset ja samalla hyvästellä kännykän fb kahdeksi viikoksi. Tiukkaa teki ja ikävä oli, mutta kyllä siitäkin selvittiin. Kaksi kertaa kävimme nettikahvilassa koneella ja se oli ihan riittoisa määrä. Teki varmasti ihan hyvää olla hetki erossa netistä ja nassukirjasta, itse kun ainankin olen melko aktiivinen käyttäjä...

Amsterdamin kentällä oli tosiaan muutaman tunnin odotus, joka kului nopeasti kuvaillessa. Paluumatkalla piti palata vielä ostoksille Victorias Secretin liikkeeseen, mutta emme siinä sitten ehtineetkään. Meille nimittäin kävi niin, että heti koneesta noustuamme siirryimme tottuneesti itsepalvelu tiskille tai koneelle, miksi sitä nyt sanotaankaan mistä sen lipun tätä nykyä saa? No kuitenkin kone väitti, ettei se löydä varaustamme. Siinä iski pieni kylmä hiki pintaan. Ei muuta kuin infotiskiä etsimään ja sieltä saatiin ohje siirtyä paikkaan x, josta meidät taas neuvottiin paikkaan y. Lopulta meille selvisi, että sammekin lipun vasta portilta juuri ennen koneeseen nousua. Tässä vaiheessa olimme jo tulleet porteista toiselle puolelle ja VS oli jäänyt taaksemme...

Lounaan syöntiä hotellimme uima-altaalla. Söin voileipiä ranskalaisten kanssa (erittäin paikallista...). Kyllä sitä thaimaalaistakin ruokaa syötiin, mutta sellaisista hetkistä ei taida löytyä yhtään kuvaa :D

Kuvat on mereltä päin otettu. Eräänä pilvisenä päivänä lähdimme veneretkelle Coral islandille. Muut saarimatkat olisivat maksaneet n. 1000Bahtia, mutta tämä meidän maksoi vain 400Bahtia. (100B = n.2,6e) Matkaan kuului kuljetus hotellilta satamaan, venematka (n. 45min) saarelle, merellinen lounas siellä ja aikaa uida tai nauttia muista vesiaktiviteeteista kuten vesiskootterilla ajelusta sekä paluu matkat aina hotellille asti. Ei kovin kallis reissu siis. Tosin nauroimme kyllä sitä miten matkustimme, sillä siitä se säästö varmaan tuli: Ensin kahlasimme rannasta pieneen paattiin, joka joutui tekemään ainakin kaksi reissua  ihmismäärän vuoksi. Se puolestaan ajoi meidät vähän isommalle veneelle. Ja sama juttu toistui saaripäässä.

Tällaisella matkustimme rannasta isommalle veneelle ^

Ja tällä puolestaan matkustimme saarelle 45min per suunta ^

Kuvan taustatapahtuma hieman kyseenalainen, mutta älkäämme välittäkö siitä!:D Yllä olevat kuvat siis  saarelta, jossa meillä oli muistaakseni n. kolme tuntia aikaa hengailla. Päivä oli kyllä pilvinen, mutta kuvat ovat paljon todellista ilmaa synkempiä. Kuvasimme myös innokkaina juoksentelevia koiria, joita siellä todella oli paljon. Ranta oli ihana, juuri sellainen millaisia kaikki houkuttelevat matkaoppaat ovat täynnä: Turkoosi meri ja valkoinen hiekka. Pieni pelon tärinä tuolla kyllä vallitsi aina mereen mentäessä, kun oppaamme huonolla englannillaan varoitti jostakin mustasta myrkyllisestä otuksesta, joka päälle astuttaessa veisi kävelykyvyn. Emme ihan ymmärtäneet mikä kyseessä oli, mutta välttelimme sitten kaikkea mustaa:D Ja kävelykyky säilyi. Otus oli ilmeisesti jokin vain kirkkaissa vesissä eläjä, joten Jomtien Beachillä meidän ei sitä tarvinnut pelätä.

Nämä kuvat ovat venematkalta takaisin Pattayalle päin. Ensimmäiset kuvat Korallisaaresta mereltä päin.

Ihan lähellä meidän hotellia oli joka ilta tällainen tori pystyssä. Siellä myytiin ruokia, juomia, vaatteita, kenkiä, laukkuja, asusteita, leluja, matkamuistoja... Kaikenlaista. Ja musiikki pauhasi valojen vilkkuessa ja loistaessa. Tuolla plussaa oli vielä sekin, että hinnat olivat esimerkiksi Pattayan hintoja paljon alempana. Täältä mekin tehtiin kaikki meidän vähäiset ostokset.

Tällainen puolestaan oli maisema hotellista tien toisella puolen. Ei paha, vai mitäs sanotte?

Seuraavat kuvat ovat Pattayan reissultamme. Kävimme siellä siis kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla vain lähtö rannasta saarelle ja toisella kertaa kiertelimme kauppoja. Toisella kertaa myös söimme KFC:llä nams!, nautimme frapuccinot Starbucksilla ja juoksimme pakoon vesipyssyllä ampujia.

Hard Rock cafe:n kaupassa olin jo kassalla ostamassa paitaa veljelleni tuliaisiksi, mutta korttini ei käynytkään. Ajattelin, että ehkä heillä oli vain jotain vikaa koneessaan, mutta kun seuraavaksi käytin korttiani (tai siis yritin käyttää sitä) lentokentällä tulin huomanneeksi, että kortti olikin mennyt vanhaksi jo viime kuussa... Terveisin kaikki valmiina lähtöön Nella. Onneksi minulla oli riittävästi käteistä mukana!:D

Kolme edellistä kuvaa ovat erään ostoskekuksen yläkerrasta. Me emme käyneet noissa, mutta napsimme kuvat muistoksi.

Mmm :p

En tiedä välittyykö näistä kuvista, mutta olemme kuin olisimme juuri olleet vaatteet päällä uimassa. Tältä näytimme Pattaya visiittimme jälkeen kiitos Songkranin. Se oli kyllä hauska ja erilainen kokemus! Ei sitä ihan joka päivä joudu maalitauluksi "vesipyssysotaan"!:D

Rentouttavaan kuvaan hierontapaikasta (jossa otimme jalkahoidot) onkin hyvä päättää tämä "matkakertomus". Kello näyttää nyt melkein puoltaseitsemää ja aloitin tämän postauksen kanssa kamppailun jo 12 jälkeen... Tosin olen tietysti tehnyt tässä paljon muutakin, mutta hetki jos toinenkin tässä nyt vierähti.