torstai 3. marraskuuta 2011

About colours


Pöö! Ihan kauhee kiire päällä, mut halusin tulla jakaa pari ajatusta teitiitten kans (taas mun omii sanoi ilmeisesti o.O).  Joo eli siis asiaan. Ajattelin puhua teille tänään vähän väreistä. Mistä tällainen aihe? Multa kysyttiin tiistaina psykologian tunnillamun lempiväriä. Käytiin siis koko luokan kierros, jossa jokainen kertoi oman lempivärinsä. Paljon tuli valkoista, mustaa, ruskeaa yms. neutraalia. Itse mä en oikeestaan ees paljon miettinyt vaan ilmoitin omakseni vaaleanpunaisen. Heti kuitenkin sanottuani sen ääneen aloin pohtia asiaa...


Onko sulla lempiväriä? Mikä se olisi? Jos vastasit musta tai valkoinen, niin tuleeko mieleen mitään vähän värikkäämpää? Mulle vaaleenpunanen on jo kauan ollut väri sydäntä lähimpänä. On se edelleenkin, mutta esimerkiksi pukeutumisessa se on vähän jäänyt, ja muiden tapaan suosin neutraalimpaa sävyä pukeutumisessani. En mä vaaleanpunaista kuitenkaan ihan kokonaan ole unhoittanut (esim. mun tillukkaat tossa kuvassa yläpuolella^).


Vaaleanpunainen on yhä mun lempiväri, mutta se on saanut rinnallee ison joukon muitakin värejä. Mun suosikkeja: tietyn sävyinen turkoosi, mut ei pukeutumisessa, ainakaan mulla itsellenä, vaal.pun. lisäksi kaikki pastellisävyt (oi miten toiset osaakaan käyttää niitä taitavasti pukeutumisessaan!), neutraalimmasta päästä löytyy sitten vaaleanruskea, valkoinen ja beige. Lisäksi on vierä pakko sanoa, että esim. vaaleanpunaisessakin minua miellyttää sellainen vähän "likainen" sävy. Esimerkiksi toppi, joka minulla kuvissa on päällä on mielestäni oikein kivan värinen.

 
Voi toiset ovat niin taitavia värien käyttäjiä, että suorastaan kadehdin heitä! Juuri tänään kehuin parasta ystävääni siitä, kuinka hän aina onnistuu pukeutumaan niin erinomaisesti itselleen sopiviin väreihin. Hänellä on luonnostaan tummempi (kuitenkin siis ihan vaalea) iho ja tummat pitkät hiukset. Tänäänkin hän oli pukeutunut kauniiseen oranssiin paitaan. Itse en osaisi kuvitella oranssia paitaa ylleni, mutta hänelle se sopi kuin nenä päähän. On mielestäni muutenkin ihanaa, kun ihmiset uskaltautuvat käyttämään värejä! Olisi kovin synkkää jos kaikki vain pukeutuisivat turvalliseen mustaan tai valkoiseen.

Huivi - laivalta
Villapaita - äidin vanha, Part two
Toppi - H&M
Fakut - Vero Moda
Villasukat - mummun kaveri(:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei oothan ihana ja laitat mulle vaan sellaista kommenttia, jollaista itsekin haluaisit lukea!:)