tiistai 6. syyskuuta 2011

Riding

Lauantaina olin ratsastamassa. Se olikin mun ihan ensimmäinen ratsastustunti ikinä. Tykkäsin. Ei musta heppatyttöä tullut, en ajatellut siis joka viikko tallilla alkaa vierailla. Mutta joskus siellä toki voisi toisenkin kerran käväistä :) Oli kyllä aika uskomaton tunne istua niin suuren eläimen selässä tietäen, että tavallaan hallitsee sitä.

we♥it

Ennen tallilla käyntiä en tiennyt pelkäänkö hevosia vai en. Olen pienempänä pelännyt tai en varsinaisesti itse hevosia, vaan sitä, että ratsastaessa putoan selästä. No lauantainen muutti onneksi kaiken :) Täytyy myöntää, että ennen tuntia nähdessäni tulevan ratsuni menin sisäisesti pieneen paniikkiin. "Oliks hevoset noin isoja?" Ja etenkin tilanne kun jäin karsinaan kahdestaan sen mun hevosen kanssa ni alkoi ehkä hieman hiki valua otsalla. No mutta asia muuttui tyystin. Talutettiin hevoset kentälle ja pääsin yllättävän helposti selkään. Sit tuli jo paljon varmempi olo. Tunti kului nopeasti ja siinä lyhyessä ajassa opin paljon. Mulla oli ihana heppa ja sillä oli kiva ravata (vaikka seuraava päivä onkin sitten tietty ihan oma lukunsa). Selässä en pelännyt ollenkaan, vaikka mentiin kuulemma aika kovaakin. Mulla oli päin vastoin tosi varma olo :)

we♥it

Uskon että tää kokemus oli mulle sellainen kuin siedätyshoito on allergisille. Pelkäsin ehkä jotain, mutta kun uskaltauduin kohtaamaan pelkoni pääsin siitä eroon. Ja nyt voin olla vaan iloinen, sillä kokemus oli uskomaton, ja uskonkin, ettei jäänyt viimeiseksi ratsastuksekseni:)

2 kommenttia:

Hei oothan ihana ja laitat mulle vaan sellaista kommenttia, jollaista itsekin haluaisit lukea!:)