keskiviikko 3. elokuuta 2011

I'm in with something

Oon mukana tällasessa projektissa, josta en ookaan vielä teille mitään puhunu. Dressing Mimia toimii järjestäjänä. Projektiin kuuluu vaikka mitä, ja kaikki huipentuu lauantaina 22. lokakuuta muotinäytökseen. Luvassa tätä ennen on kuitenkin vielä mm. kuvauksia "omien suunnittelijoiden kanssa". Eli tällä tarkoitan suunnittelijoita, joiden luomuksia minä esittelen. Tähän koko systeemiin on kuitenkin jo kuulunut 2xmallikurssi sekä sovitukset. Kursseilla on otettu kuvia, treenattu improvisaatiota ja kissakävelyä. Kerron teille varmasti vielä lisää myöhemmin, mutta tässä nyt tällainen pikainen postaus aiheesta.

Kuva: Matti Vahtera
 Kaksi ekaa kuvaa on ensimmäiseltä mallikurssilta (29.6.). Eka kuva on musta ihan jees, mut toka ei oikeen miellytä. En tiedä mikä siinä mättää. Jotenki mun ilme on kauheen kylmä tai jotain sellasta. Tällaset kuvat kuvaaja oli kuitenkin valinnu nassukirjaan laitettavaksi, joten kai näissä jotain hyvää sit täytyy olla. En yhtään tykkää myöskään mun kuvasta, joka on Fashionteamin sivuilla. Ehkä en vaan osaa kattoo näitä kuvia samoilla silmillä, kuin alan ihmiset.
Kuva: Matti Vahtera
Mun äidin mielestä tää on ku tyhjä taulu. (Kuulostaa julmalta, mut hyvällä tarkotettu). Eli siis just sellanen, ku mallin pitäis olla. Tästä vois lähtee vaikka mitä kehittämään. Ja toinen plussa on, että tässä näkyy kyllä tosi selkeesti mun kasvonpiirteet. Eli kai tää sit on ihan hyvä mallikuva? Sen osaa vain ammattilainen sanoa...

Sitten siirrytäänkin toiseen ja samalla viimeiseen mallikurssiin (20.7.).
Kuva: Matti Vahtera
 Jotenki tykkään tästä paljon enemmän ku aikasemmasta kasvokuvasta. Tää on mun mielestä paljon lämpimämpi ja ehkä just siks miellyttävämpi. Mut anteeks mitkä noi mun silmäpussit on olevinaan?? Viimeistään tässä kuvassa näkee, että mulla on tosi terävät kasvonpiirteet. Se erotti mut mun mielestä monista. Mut en sit tiedä onko se niin hyvä juttu ... Ja mulla on todellakin vaikuttavat silmät. Mut onks ne jo liian massiiviset? Valtaako ne koko huomion itselleen? Ois kiva kuulla jonku alan huipun mielipide. Toden näköisesti tää ois aika huono kuva, koska ite tykkään jotenki. Sama toi viiminen.

Kuva: Mikko Laaksonen

Tästäkin siis tykkään jotenkin.Mun pitäis vaan enemmän oppia hallitsemaan mun silmiä. Ne kun on niin massiiviset.... Peilitreeniä, peilitreeniä... En tykkää, ku musta mun jalat näyttää tässä jotenkin aika lyhyiltä :s Mutta joo, tällaista tällä kertaa.

7 kommenttia:

  1. viiminen kuva aivan upeeee !
    -ellu

    VastaaPoista
  2. Samaa mieltä! Kaks viimistä ja varsinkin vimppa kuva on hienoja!

    VastaaPoista
  3. iha hyvä toi eka kasvokuva, varjo vaa tulee ikävästi joihinki kohtii. mut muute jees

    VastaaPoista
  4. Yksi syy miksi nämä kyseiset kasvokuvat saattavat näyttää oudoilta, on se että niitä ei ole mitenkään käsitelty. Useimmissa tapauksessa, missä on noinkin läheltä kasvoja kuvattu, on kuvalle myös annettu vahvaa Photoshopin iskua. Perustoimenpiteet on tietty silmänalusten puhdistaminen, joka tehdään nykyään lähes poikkeuksetta kaikille kuville, jossa näkyy naama. Ylemmän kasvokuvan ongelmalma oli se, että kuvia oli niin vähän ja kuten sanottu silmien hallinta vei suurimman osan kuvista pois. Halusin laittaa jonkun kuvan, missä et suurenna, etkä pienennä silmiäsi näkyvästi. Molempia versioita oli. :)

    Silmien (ja naaman ylipäätään) hallinnasta sanoisin nopeasti sen verran, että siitä ei kannata tehdä vaikeampaa kuin se on. Viimeisin kasvokuva on siksi kivampi, koska sulla on joku näkyvä ajatus siinä. Et sä normaalistikaan suurentele tai pienentele silmiäsi tahallaan. Hyvä poseeraus tulee aina sisältä ulos. Niin ne näyttelijätkin tekee.

    Oot kyllä hyvä malli ja sua on mukava kuvata. Eikä sun jalat oo ollenkaan liian lyhyet. Mulla on. :D

    VastaaPoista
  5. Oi voi hei kiitos tosi paljon tosta kommentista!:) Hyödyllistä tietoa tulevaisuuden kannalta, nyt mun vaan sitten täytyy treenailla poseerauksia(ilmeitä) peilin edessä ja muistaa ottaa aina ajatus mukaan.

    VastaaPoista

Hei oothan ihana ja laitat mulle vaan sellaista kommenttia, jollaista itsekin haluaisit lukea!:)