perjantai 26. elokuuta 2011

Jogging

Tässä nyt tämä lupaamani lenkkeilypostaus. Elikkä haluan vielä alkuun sanoa toistamiseen, että lenkkeily on jotain, mistä en innostu. Se on niin kamalan rankkaa! Suoralla tiellä se olisi ihan mukavaa, mutta vihaan ylämäkiä! Miksei maapallo voisi olla tosainen pannukakku ilman ainuttakaan mäennyppylää? Se olisi miljardi kertaa helpompaa...

En voi uskoo, että todellakin teen tän (laitan mun "Nellan look lenkin jälkeen" kuvat tänne! Noo mutta mitäpä mä en teidän eteenne tekis ;)


No mutta täytyy kyllä sanoa, että vaikka matka olisi millainen ja edessä häämöttäisi Suomen Mount Everest on ongelmaan yksi ratkaisu: hyvä musiikki. Minulla tämä ainakin toimii. Jos mp3:sta soi rytmikästä ja energistä musiikkia tarttuu fiilis minuunkin ja pääsen sen avulla eteen päin. Ilman musiikkia on mielestäni kamala juosta. Tästä syystä tykkäänkin mielummin juosta yksin. Toinen syy miksi juoksen mielummin yksin on aivan järkyttävä hengästymiseni. Läähätän, puuskin ja hädin tuskin saan henkeä hölkätessäni. Yritäppäs siinä sitten vielä samalla jutella kaverin kanssa (joka ainakin omasta mielestäni hengästyttää vain lisää).

Tässä ei voi nyt ees asusta sanoo mitään...


Toivon aina lenkille lähtiessäni, ettei vastaan tulisi ainuttakaan tuttua. Oon meinaan maailman seksikkäin ku oon lenkillä. Hiukset on sellasella kauniilla nutturalla tai ponnarilla sillee et paakku ei riitä kuvaamaan kampauksen hienoutta, naama ihan kirkkaanpunainen (riippuu tietty missä kohtaa lenkkiä ihmiset tulee vastaan, mut yleensä just täs loppuvaiheis), yllä mulla on jotku kulahtaneet legginssit tai reiälliset jumppahousut ja joku kaunis paita. Mutta totta kai mä aina juostessa törmään kaikkiin isoveljen kavereihin ja muihin puoltutuista tuttuihin.

Joo tässä vielä lähikuvana, jotta varmasti ymmärrätte miten hehkee oon lenkiltä tultuani. Hiukset aah ja toi mun naaman punaisuus


Mä tykkään kans just aina vähän vaihdella mun reittiä. Ei aina jaksa samoja maisemia kattella ja samoissa mäissä puuskutella. Joskus teen lyhyempää lenkkiä (eli se on just joku sellanen 1-2km) ja toisinaan sit pidempää (maksimi mulla on varmaan just toi vajaa 7km). En oo koskaan ollu mikään kestävyysjuoksija, jo pienenä vihasin pitkän matkan juoksua. Monta mitallia mulla on juoksukilpailuista, mut kaikki on niistä lyhyen matkan kisoista. Lapsena juoksu oli mun lempi urheilumuoto, mut nyt kun sen treenailu on jääny ja on toi kunto muutenki vähän päässy rapistumaan ni just lenkit ei oikein inspiroi...

Mun mitaleja (vaaaaaanhoja sellaisia, enää ei riittäis kyvyt tollasiin saavutuksiin...)


Pakko kyllä myöntää, et illalla sit jo suihkunki jälkeen on tosi hyvä olo jos oon siis käyny lenkillä. Sekä fyysisesti, sellanen raukea, että henkisesti, kun voi olla itsestään ylpee. Välil vaan tulee sellasii puuskii, että ei tää hyvä olo korvaa sitä tuskaa jota joutuu siinä ylämäkiä juostessa kestämään... Näinä hetkinä lohdutan itseäni ajatuksella, että kyllä se tästä vielä helpottaa. Se ei oo sit enää niin rankkaa ku siihen tottuu :)

Mut ihailkaa nyt vielä tätä mun kauniin punaista naamaani.


Ja yks tosi tärkee pointti on tietty myös se, että millasella fiiliksellä lenkille lähtee. Jos olo on sellanen et "äh lenkki, en jaksa, se on ihan tylsääääää" ni ei varmasti jaksakaan, väsyy heti ja sit onkin jo pakko kävellä. Mulla on se, et jos pysähdyn tai kävelen kesken lenkin, ei loppumatkasta tuu sit enää mitään. Sikspä tavoitteena on aina juosta koko matka omalta pihalta omalle pihalle ja kyllä tuo poikkeuksia lukuunottamatta on aina aika hyvin onnistunutkin :) Sit taas kun lähtee lenkille sellasella "Jes lenkille! Ihanan raikas ulkoilma ja kuntokin kasvaa"fiiliksellä ni kyllä se lenkki siitä sitten vauhdilla sujahtaakin :)

Tää kuva yrittää todistaa, et en oikeesti oo noin punainen kuin kahdessa aikaisemmassa :) Ja sit tää kans yrittää motivoida teitä uuden MUKAVAN harrastuksen, lenkkeilyn pariin!:) (en nyt sit siitä niin mukavasta tiiä mut jooo.... mun fiilis aina vähän vaihtelee asiassa kuin asiassa ootte ehkä huomannu:D kyl se lenkkeily oikeesti on sitten sen vaivan väärti :) )


Eli Nellan vinkit lenkkeilyyn(en tosiaan oo sit mikään alan asiantuntija, mut mua nää ainakin auttaa:))
  1. Asennoidu oikein
  2. Lataa mp3 tai mikä tahansa musiikkisoitin täyteen hyvää, energistä musaa
  3. Ja eikun menoks ;)

2 kommenttia:

  1. I like! pitääki lukee tä postaus aina ku on lähös lenkille ku tä anto nyttenki nii hyvän lenkkifiiliksen et oon lenkkitossut jalas jo!:D
    t:jasu!:)

    VastaaPoista
  2. Oi ihana kuulla!:D Kiva jos voin olla hyödyks:)

    VastaaPoista

Hei oothan ihana ja laitat mulle vaan sellaista kommenttia, jollaista itsekin haluaisit lukea!:)